Известие

Collapse
No announcement yet.

Що ми харчи 10 нафта???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Bobby1177 Покажи съобщение
    В София се случват големи задръствания 8 км да се минат за 1 час, че и повече, това е само стри-тръгни, нареденив колони, отпред грее друга кола... Тогава стигам до 95-100 гр. Иначе, за 7-8 км. студена кола много рядко стигам до 85-88... На дълъг път съм някъде около 75 гр....
    Еми казах ти как се движат цените на термостатчетата...
    А като стигнеш 95-100 успява ли лесно да се върне температурата? Това само лятото ли го прави, или и в по-хладни периоди?
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #17
      данни за термостатите си може да намерите в тази таблица
      нормално както се вижда от нея термостата започва да отваря към 78-80 градуса, така че ако температурата е между 70 и 90 мисля че е нормално

      http://turtey.alfaromeo-bg.com/docs/termos.pdf

      Comment


      • #18
        Абе не е нормално това да мърда температурата в широки граници. Мисля, че трябва като вдигне нормалната работна температура от 90* да се колебае само в границите между 85-100 в зависимост дали се движиш или седиш на едно място по софийските задръствания, дали е лято или зима и т.м. Моята също я гледам от няколко дена, че като тръгна извънградско, неможе повече от 75* да вдигне, а в задръстванията стои на 90-95 и като излезна от задръстването и тръгна на прав път и за има няма няколко минути пак я свалям на 75*. Та затова утре и аз ще сменям термостата.
        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
        Alfa Romeo 156, 2.0TS

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от krasy k Покажи съобщение
          Вярно,и термостат не е лошо да смениш. Има и по-евтини от 100-120лв. Не е необходимо да се робува на известна скъпарска фирма.
          След около 3-4 месеца сподели колко стана цената на твоята Алфа след като смениш носачи , биелети , амортисьори и т.н. . Нали помниш , че я беше взел само за 5800лв и се чудеше защо продавам моята по-скъпо .
          Нищо лично,не се засягай,тази тема за пореден път ще обясни на доста хора защо е такава цената на колите от форума.Скъпички ,но са вложени доста средства за да бъдат в доста по-добро състояние от тези в автокъщите.
          Извинявам се ,разводних темата.
          дори и 8300 да ми излене поне ще знам кво съм сменил и кога. предпочитам да си го напраа аз от колкото някой да ми тварди че го е напрайл. освен тва аз съм си напрайл сметката че ще има ремонти. се пак никой не си продава колата щото му е перфекна

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от raffaello Покажи съобщение
            ...както се вижда от нея термостата започва да отваря към 78-80 градуса, така че ако температурата е между 70 и 90 мисля че е нормално
            Ако се замислиш какъв е принципът на действие на термостата, ще разбереш, че си в известна заблуда
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              Ако се замислиш какъв е принципът на действие на термостата, ще разбереш, че си в известна заблуда
              Наистина, какво значи термостатът да "отваря"?

              Ако позагрея до 95-100 гр., после много бързо охлаждам, само да се разреди малко колоната, да мина на 2-ра скорост и за секунди температурата пада под 90...

              Пак казвам, аз карам студена кола за около 7-8 км... Дето се вика - няма време да загрява... Но разгодът ми градско е 9,5-10/100... Извънградско - 6,8-7,4/100...
              Alfa 156 1.9 JTD' 2000

              Comment


              • #22
                Този извънградски разход е прекалено висок, освен ако не я караш с 180 през цялото време. Определено имаш проблем
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #23
                  ОК, по-конкретно: На студена кола за колко време и каква 'нормална' температура трябва да стигне? Ако нормалната температура е 85-88 градуса, за колко време/ разстояние трябва да се достигне? Има ли значение режимът на каране - градко по булеварди (50-70-80 км/ч) или градско "спри-тръгни"...

                  Но че ми се вижда разходът висок, това спор няма... Печка да дава 10/100, макар че е на 8 години и 127 хил. км... Всочко е поддържано...
                  Alfa 156 1.9 JTD' 2000

                  Comment


                  • #24
                    "Нормалната температура' си е малко под 90 градуса.
                    Това, кога ще се достигне, зависи най-вече от натоварването на двигателя - ако мачкаш яко педала, ще ти загрее доста по бързо, отколкото да я държиш запалена на място или караш и сменяш предавки на 1500 оборота. За колко време ще загрее не може да се определи в километри пробег или период, през което е работил двигателят. Да не говорим, че има и голямо значение температурата на окръжаващия въздух. Отделно, има жтд-та, които си имат подгревни свещи на охлаждащата течност, които загряват доста по-бързо от неподгряваните.
                    След всичко, казано до момента, мисля, че трябва да ти е станало ясно, че термостатът ти е заминал.
                    Моят другарски съвет е да го смениш, да засечеш разхода и да си кажеш впечатленията пак
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #25
                      Здравейте, колеги. Аз съм нов във форума, имам предвид че за първи пвт пиша тук. Иначе доста съм се ровил из него и доста полезна информация съм открил тук, за което съм много благодарен на всички които са споделили ценна информация.
                      Та нека да направя едно питане по темата. Става въпрос за уреда който показва каква е температурата на алфа 156. Като изключим стойностите 50-90-130, как определяте стойностите 70-80-100 за които виждам че, доста се споменава. И как при положение че, трмостата на JTD започва да отваря на 78-82 и навън тмпературата на околната среда е 10-15 градуса, каквато е тези дни нпример, каква е логиката стрелката да показва 90, като по тблицата максималното отваряне на термостата е 86-90.

                      Поздрави на всички още веднъж за добре подреденият форум и за яката търсачка.
                      sigpic
                      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                      147 JTDm 140-Малката манекенка
                      GT- JTDm 150

                      Comment


                      • #26
                        Опа,да се похваля след обслужване + термостат и дебитомер и леко каране 7.2л на 100км градско. Извънградско при газене 160-200км/ч 7л
                        Alfa Romeo 156 2.4 JTD Lisan Remap
                        Alfa Romeo 33

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от k1lcone Покажи съобщение
                          дори и 8300 да ми излене поне ще знам кво съм сменил и кога. предпочитам да си го напраа аз от колкото някой да ми тварди че го е напрайл. освен тва аз съм си напрайл сметката че ще има ремонти. се пак никой не си продава колата щото му е перфекна

                          А може би защото хората имат възможност да си позволят нещо по-добро от това което имат?
                          Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                          Avensis 2011 -2.0 D-4D

                          Comment


                          • #28
                            ако може да си позволи по добро от тва дет има да си го купи и после да си продава старата кола. освен тва спаднах разхода. колата вече не пуши черно и напомпах гумите. едната задната беше на 1 атмосфера пък не си личеше. ся немога да засичам разхода ама след време ще го засеча. като цяло по бавно пада стрелката на резервоара

                            Comment


                            • #29
                              Сменен термостат

                              Да се "похваля", че днес смених термостата и температурата закова на 85-88 градуса (по околовръстното на София, без задръствания). Преди температурата седеше на 55... Майсторите казаха, че е "отварял" на 45-50 градуса...

                              Надявам се с това разходът ми на гориво чувствително да падне... Дебитомерът ми е оригинален на 20 хил. км...
                              Alfa 156 1.9 JTD' 2000

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                                ...И как при положение че, трмостата на JTD започва да отваря на 78-82 и навън тмпературата на околната среда е 10-15 градуса, каквато е тези дни нпример, каква е логиката стрелката да показва 90, като по тблицата максималното отваряне на термостата е 86-90...
                                А какво общо имат това на колко градуса отваря макс термостатът с ниските температури на околната среда
                                _______
                                146 JTD - ex
                                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                                Comment

                                Working...
                                X